3 Ağustos 2018 Cuma

İzmirin antik su şebekesi

İzmirin antik su şebekesi

© Copyright  Copyright dosyasını okumak  için burayı tıklayınız


Basmane de Aya Vukla (Agios Vukolos) kilisesine gittim. Çocukluğumda kilise yıkık dökük bir bina idi. 
Aşağıda bulunan fotoğrafta görülen taş yapılar, günümüzde kilisenin arka tarafında olan bahçede görülebilir. Görülen  taş yapılar, manşon olarak adlandırılırmış. Görevi, su iletiminde kullanılan kiremit yapısında yapısında olan ve su taşıyan künklerin dağıtım noktalarında bağlantıyı sağlayan bağlantı yapıları imiş.
Dikkat edilir ise, yüz yıllar içerisinde kanal içinde oluşan katmanlı kireç tabakaları görülmekte. Demek ki o dönemde de şehire dağıtılan su kireçli imiş.
Ben, kanalları oluşturan üstü kapalı künkleri gördüm. Bir bölümü kırıktı ama sağlam olanları da vardı. Çocukluğumda da gördüm, 70 li yıllarda da gördüm. İçinden hala su akıyordu. Parçalanmış künklerden akan sular, toprağa karışıyordu.  Künkler yol seviyesinin yaklaşık  metre kadar altında idi.









Osman Koçanaoğulları