23 Ekim 2021 Cumartesi

Ana sayfa

 Ana sayfa

İçinde bulunduğunuz blog (okocana.blogspot.com),

1- İzmir tarihi ile ilgili dosyaları içeren " Bir zamanlar İzmir " bölümü,
2- Geziler, anılar ve notlar bölümü olmak üzere 2 ana gruptan oluşmuştur.

Sayfaların üst kısmında bulunan yatay menü de olan " Bir zamanlar izmir " ve " Anı, geziler ve notlar  " bölümlerini tıkladığınızda, dosyaların listelerine ulaşabilirsiniz.

Öncelikle, her hangi bir tarih eğitimim olmadığını söylemeliyim. Tarih araştırmacısı da değilim. Bir zamanlar İzmir dosyaları konusunda yaptığım iş aslında çok basit. Bir konuya ilgi duyduktan sonra, konu ile ilgili yerli ya da yabancı ulaşabildiğim yazıları topluyorum. Gidip görebileceğim yer ise gidip görüyorum, fotoğrafta çekiyorum. Sonra hepsini bir araya getirip, sentez yapıyorum. Böylelikle de yazılar ortaya çıkıyor. 
Bir zamanlar İzmir dosyaları, daha çok  günümüze ulaşabilen kültür varlıkları ile ilgili bilgiler verir. Yazılan yazılar, bu güne dek defalarca yazılmış olan konuları değil, daha çok az ya da eksik bilinenler ile hatalı bilinenlere odaklanmıştır.

Geziler bölümünde gezdiğim yerlere ait öğrendiklerimi paylaşıyorum.
Anılar bölümü, çocukluğumdan bu güne dek yaşadıklarım  anlatılmaktadır.
Notlar bölümü ise, farklı konularda facebook sayfalarına da aktardığım yazılar bulunmaktadır.